پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 20 مهر 1398

حجت الاسلام والمسلمین نواب:زائران آثار زیارت اربعین را در تمام مراحل زندگی‌شان ماندگار کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت،‌ شامگاه جمعه (19 مهرماه) در جمع زائران ایرانی حاضر در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) سخنرانی کرد و ویژگی های کتاب ارزشمند نهج البلاغه را برشمرد.

وی گفت: نهج البلاغه کتاب زندگی است‌ و میراث ماندگار امیرمومنان حضرت علی (ع) به شمار می‌آید؛ از این‌رو وجود این کتاب گوهربار در هر خانه یک ضرورت است.

وی استفاده از کلمات قصار و گهربار غررالحکم و درالحکم را بسیار مهم دانست و افزود: اگر عشق به امام حسین (ع) و امیرمومنان (ع) در وجود ما باشد،‌ زندگی ما بسیار نورانی و ماندگار خواهد بود، از این‌رو تلاش کنیم تا همیشه زندگی ما با عمل به آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم السلام) نورانی شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه زیارت اربعین ثواب فراوان دارد، یادآور شد: مراقبت کنیم که این زیارت برای ما ماندگار شود و برای ماندگاری آن راهکارهای زیادی وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنیم،‌ همیشه این گوهر گرانبها حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در اربعین باید خودمان را بسازیم و برای خودسازی نیاز به مراقبت، بذل و بخشش، ارتباط و رفاقت و ممنوعیت در غیبت را در دستور کار اخلاقی خود قرار دهیم، بنابراین مسئولیت شناس باشیم و بعنوان پیرو امام حسین (ع) باید به دنبال خیرخواهی مردم باشیم تا در راه امام حسین (ع) قرار بگیریم.

روتیتر